söndag 14 februari 2010

Cupcake-helg!

Nu har mina nya pysselgrejer kommit, så nu är det bara att sätta igång och dekorera tårtor och cupcakes. Nu känns det ju lite overkill att baka tårta var och varannan dag, men några cupcakes är ju aldrig fel :-)
Fredagscupcakes: glutenfria i choklad med creamcheesefrosting och blommor i flowerpaste. Jag blev inte så nöjd med dessa. De blev lite för mastiga, vilket de lätt blir med glutenfritt mjöl. Jag måste hitta nåt bättre glutenfritt recept.
Lördagscupcakes: dajmmuffins med chokladfrosting och blommor i flowerpaste. Bättre än fredagens, men inte perfekta. Blev nöjd med blommorna iallfall.
Söndagscupcakes: Kladdkakemuffins med chokladdoppad mumsmumstoppning. Denna var en riktig sockerbomb, men supersmarrig! Rosorna i sugarpaste blev jag också nöjd med. Sugarpaste smakade mycket bättre än flowerpaste, men den var lite mer svårarbetad.
Det har varit kul att få använda de nya grejerna och nu ser jag fram emot att göra en tårta också.



1 kommentar: